Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Det nya för 2013!

Av Sally - 18 februari 2013 12:27

Har spenderat födelsedagens första vakna timmar med att i två av dom pratat med min moster. Två timmar gav mig så jävla mycket. Vi har skrattat och kommit fram till att sänka kraven är det som blir livsnödvändigt när livet vänds upp och ner. Från om med nu gäller alltså följande:

?Få mig att känna mig 50%. Alltså halv. Ligger på ungefär 65% nu så det är lite kvar till målet.

?införa mantrat: jag är halv. Jag är ostark. Jag är osund.

Under genomförandet av den nya livsplanen har vi skrattat så vi gråtit. Sarkasm är viktigt. Samtidigt som det är fruktansvärt roligt så ligger det allvar bakom, det vet vi. Detta är den riktiga överlevnadsplanen för alla, med eller utan världen under sina fötter. Varför hela tiden sträva efter nya upplevelser, söka svar på sina problem på de mest desperata sätt, varför göra saker som inte ger den där sköna känslan i magen som är jätteviktig att få minst en gång per dag när världen fallit ihop, ner i ett meteriothål.


Precis. Jag måste inte bli hel. Jag måste inte få mer ångest i jakten på att bli hel. Halv är bra om det ger en bra magkänsla. Även om den känslan kommer av att ha båda fötterna i golvet och känna efter var tårna nuddar varandra och hur hälarna känns i marken. Eller att sitta i favoritsoffan med en kopp kaffe och titta på tv fast samtidigt inte titta.

JAG ÄR IDAG 26. JAG ÄR HALV. JAG ÄR OSTARK OCH JAG ÄR OSUND.

Bara av att reflektera över mitt samtal med min moster och det vi pratat om har fått mig att gå ner till 59%. Och det är bra. Det är ju på rätt väg.

Nu ska jag hämta kaffe. I min finaste mugg och sen ska jag slå mig ner, skönt och behagligt. Bra magkänsla. Screw Proviva! Detta är det nya 2013: SÄNK KRAVEN - MAGENS BÄSTA VÄN.

/födelsedagsgamlingen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sally - 5 maj 2015 22:01

.. Det var så länge sen att jag inte ens vet hur bloggen fungerar.. Det blev lite fel.. Vad jag skulle säga var att Otis inte är så liten längre.. Snarare 12 kilos 1,5 åring. Det bästa som finns. Han är min stolthet. Det var en liten uppdatering....

Av Sally - 5 maj 2015 21:57

Det var inte igår. Har det hänt nåt sen sist? Ja, lite. Det kom till slut efter mycket om och men ut en liten Otis. Han är visserligen inte så liten längr ...

Av Sally - 22 juni 2013 22:30

.. Å så var man inlagd. Som en gurka. Jag bara ligger här. Helt still. Får bara röra mig vid toalettbesök. Tredje dagen nu. Kan vara minst två kvar. Varför? Jo, jag får tydligen aldrig uppleva en graviditet med bara hemorojder, förstoppning, analspri...

Av Sally - 16 juni 2013 09:50


Varför så få inlägg senaste tiden? Jo, jag lider av något som får mig att ifrågasätta sociala medier och varför jag känner att jag måste skriva om mitt privata liv på internet. Vissa dagar. Vissa dagar vill jag bara skrika till hela världen vad som h...

Av Sally - 12 april 2013 20:55

Jag har skaffat mig ett jobb. I en helt annan bransch än den jag är utbildad till. Ett tillfälligt jobb i väntan på att själen ska läka ytterligare lite. Det är det absolut bästa jobbet jag nånsin haft. Missförstå mig rätt, jag älskar att jobba med m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards