Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Kroppstransplantation tack!

Av Sally - 19 mars 2013 19:48

Jag orkar inte ens prata om hur ångesten påverkar mig i detta nu. Hur jävligt fysiskt ont den gör just nu. Jag bara står och stampar, tycker inte den blir bättre alls, trots alla tusen knep jag lärt mig under året som gått. Varför? Jo, för att jag har alldeles för höga krav på mig själv, tydligen. Säger experten. "Du måste vara ödmjuk och snäll mot dig själv". Jaha? Hur gör man det då? "Det tar vi om tre veckor vid nästa möte". JAMEN GUD SÅ BRA! DÅ GÅR JAG HEM NU DÅ OCH HAR ONT ÖVERALLT OCH ÄGNAR HELA MIN VAKNA TID ÅT ORO! Samt sår små frön till att jag snart lever ensam, för det kan omöjligt finnas någon människa som i längden orkar leva med någon som mig just nu. Är dock extremt tacksam för stålkedjorna i källaren som gör att min bättre hälft inte kommer så långt om han får för sig att dra.

Lever fortfarande lite på att återbesöket hos dr Åsa förra veckan gick bra. Cystan är borta och jag är efter dessa snart 3 månader efter förlossning officiellt lagd till handlingarna. Jag är frisk. Inga mer infektioner och "livet kan gå vidare". En stor milstolpe. Äntligen. Tiden har gått väldigt långsamt.

Snart är det påsk., då Vevis skulle kommit. Eller däromkring. När hon kände för det. Och inte som nu, när min kropp kände för det. Förbannade jävla skit kropp. Idag i all smärta så har det inte funnits lika mycket oro som irritation. Jag är så jävla trött på mig själv. Och hur jag tänker. Och att jag vet att jag tänker fel. Jag vet att allt jag känner och tänker är fel. Det är jobbigt att vara för påläst. Det har ju gått en kabel mellan känsla och tanke. Jag måste få den fixad. Funderar på att gå och banka vett i mig själv. Eller ringa en vän.

/Sally

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sally - 5 maj 2015 22:01

.. Det var så länge sen att jag inte ens vet hur bloggen fungerar.. Det blev lite fel.. Vad jag skulle säga var att Otis inte är så liten längre.. Snarare 12 kilos 1,5 åring. Det bästa som finns. Han är min stolthet. Det var en liten uppdatering....

Av Sally - 5 maj 2015 21:57

Det var inte igår. Har det hänt nåt sen sist? Ja, lite. Det kom till slut efter mycket om och men ut en liten Otis. Han är visserligen inte så liten längr ...

Av Sally - 22 juni 2013 22:30

.. Å så var man inlagd. Som en gurka. Jag bara ligger här. Helt still. Får bara röra mig vid toalettbesök. Tredje dagen nu. Kan vara minst två kvar. Varför? Jo, jag får tydligen aldrig uppleva en graviditet med bara hemorojder, förstoppning, analspri...

Av Sally - 16 juni 2013 09:50


Varför så få inlägg senaste tiden? Jo, jag lider av något som får mig att ifrågasätta sociala medier och varför jag känner att jag måste skriva om mitt privata liv på internet. Vissa dagar. Vissa dagar vill jag bara skrika till hela världen vad som h...

Av Sally - 12 april 2013 20:55

Jag har skaffat mig ett jobb. I en helt annan bransch än den jag är utbildad till. Ett tillfälligt jobb i väntan på att själen ska läka ytterligare lite. Det är det absolut bästa jobbet jag nånsin haft. Missförstå mig rätt, jag älskar att jobba med m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards