Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Ny definition

Av Sally - 23 januari 2013 00:07

Nytt terapitillfälle.
HON FATTAS MIG SÅ DET SKÄR I BRÖSTET! (Som Mattis sa, fast om skalle-per, men som även gäller här)

Lika lätt som att skriva puss och kram verkar det vara att skriva att någon är stark. Att man är stark som person i en sån här situation. Jag tänker lite när jag hör sånt att man inte riktigt har något val. Man kan inte bara rulla runt och dö. Om jag nu är så stark så har det ordet fått en ny innebörd. Den nya betydelsen är: [stark] - sitta i 18 dagar framför TV:n, inga tårar på flera dagar och en känsla i magen att detta inte har hänt, samt nonchalans vad det gäller den närmaste framtiden, självömkan och bitterhet.

Enligt den nya definitionen så är jag jävligt stark.

Har inte kommit så långt i vardagen. Med motiveringen att det är lättare att sitta i soffan och glo på dumburken, för den bubblan är "ny". Den gamla bubblan, dvs vardagen, i den bubblan så finns fortfarande hon. I vardagen är jag så van att hon vevar runt i magen och att hon snart kommer till oss. Det är så min vardag är. Fast inte längre. Det krävs en jävla massa getting used to.

Gjorde ett av två återbesök igår. Medicinskt verkar jag snart vara återställd. Två dagar kvar med medicin och infektionen verkar vara borta. Bra. Då kan jag sluta oroa mig för min egna hälsa. Den oron stjälper mer än hjälper. Den ger en dåligt samvete. Samtidigt som den oron dövar saknaden och sorgen. Är rent ut sagt livrädd för när den ena oron slutar och tas över av det andra.

Som jag nämnde sist är bloggen gjord för mig. Har flera gånger läst det jag skrev sist. Ibland behöver man göra sig påmind om hur man känner. Speciellt när man inte tror man känner någonting.

Har inget nyare att tillägga. Jag har fortfarande sålt smöret och tappat pengarna. Något gott som ändå kommit ur det hela är den nya nivån på relation som jag och Victor fått. Oundvikligt kanske, men detta tragiska har fört oss närmare. Vi delar på något som inte är materiellt. Vi kommer alltid att ha våran förstfödda dotter gemensamt. Vårt kött och blod. Jag älskar honom för det. För allt han gjort och allt han gör. För att han får mig att le och skratta. Och tröstar mig när jag får dåligt samvete för att jag just har skrattat. Hoppas för mitt liv att inget ont någonsin händer mig eller min familj igen, men om det gör det, så vet jag nu att han är det där ljuset i mörkret. Han gör det outhärdliga lite mer hanterbart.

Något mer att tänka på är det min kära vän sa till mig precis i början av det här. Att sånt hör ger perspektiv på saker. Alla småsaker i livet som man tycker är jobbiga, enkla, vardagliga saker, vad är väl det när allt kommer omkring? Livet är skört.

Jag vägrar gnälla över småsaker när sorgen bara är saknad och fina minnen.

/ Mamma Sally

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sally - 5 maj 2015 22:01

.. Det var så länge sen att jag inte ens vet hur bloggen fungerar.. Det blev lite fel.. Vad jag skulle säga var att Otis inte är så liten längre.. Snarare 12 kilos 1,5 åring. Det bästa som finns. Han är min stolthet. Det var en liten uppdatering....

Av Sally - 5 maj 2015 21:57

Det var inte igår. Har det hänt nåt sen sist? Ja, lite. Det kom till slut efter mycket om och men ut en liten Otis. Han är visserligen inte så liten längr ...

Av Sally - 22 juni 2013 22:30

.. Å så var man inlagd. Som en gurka. Jag bara ligger här. Helt still. Får bara röra mig vid toalettbesök. Tredje dagen nu. Kan vara minst två kvar. Varför? Jo, jag får tydligen aldrig uppleva en graviditet med bara hemorojder, förstoppning, analspri...

Av Sally - 16 juni 2013 09:50


Varför så få inlägg senaste tiden? Jo, jag lider av något som får mig att ifrågasätta sociala medier och varför jag känner att jag måste skriva om mitt privata liv på internet. Vissa dagar. Vissa dagar vill jag bara skrika till hela världen vad som h...

Av Sally - 12 april 2013 20:55

Jag har skaffat mig ett jobb. I en helt annan bransch än den jag är utbildad till. Ett tillfälligt jobb i väntan på att själen ska läka ytterligare lite. Det är det absolut bästa jobbet jag nånsin haft. Missförstå mig rätt, jag älskar att jobba med m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards